Commercieel medewerker binnendienst

Als commercieel medewerker binnendienst ben je als een spin in het web. Je behartigt de belangen van alle, bij de verkoop betrokken partijen: de klant, de vertegenwoordiger, de salesmanager, de afdeling logistiek de afdeling marketing, de afdeling financiën. Dynamisch dus.

Als je carrière maken in de verkoop ambieert is” this the place to be”. Een grotere leerschool voor verkoop en /of (intern) ondernemerschap is niet denkbaar. Ben je commercieel aangelegd, maar zou je nog wel wat kennis kunnen gebruiken over onder andere marketing, verkooptechnieken en logistiek?. Tijdens deze praktijkgerichte training leer je het vak van verkopen tot in de puntjes. Logistiek, marketing, verkooptechnieken en commerciële administratie: het komt allemaal aan bod. Na afloop van de trainingen kun je dus meteen aan de slag!

Doelgroep

Je bent commercieel aangelegd. Maar je hebt nog niet de ervaring of kennis die nodig is om administratief en organisatorisch een commerciële binnendienstfunctie te bekleden. Met de training medewerker binnendienst  ga jij je commerciële ideeën in de praktijk leren toepassen.

Doel

Na het volgen van de cursus medewerker binnendienst heb je kennis van zaken. Je bent organisatorisch en administratief uitstekend in staat de functie van medewerker binnendienst te bekleden. Bovendien is je kennis gebaseerd op de praktijk, dus kun je meteen aan de slag.

Resultaat en competenties

Na deze training bent u een binnendienstprofessional. U kunt na afloop helder en duidelijk communiceren en u lost problemen bij klanten snel en effectief op. U handelt orders efficiënt af en u realiseert een aanmerkelijk hogere klanttevredenheid. Kortom, u bent nog waardevoller voor uw onderneming geworden

Inhoud

Commerciële binnendienst

  • Uw rol binnen de verkooporganisatie
  • Wat zijn de taken van een professionele binnendienst?
    • De voorbereidingen van het klantbezoek
    • De opvolging van het klantbezoek
    • Het verkoopgesprek
    • Het telefoongesprek en de verkoop ondersteunende activiteiten voor de binnendienst.
    • Beurzen en presentaties
    • Marketing ondersteuning
    • Service en klantgerichtheid
    • De offertebehandeling en opvolging
  • Werken met doelstellingen
  • Timemanagement
  • De relatie met marketing
  • De relatie met logistiek
  • De relatie met financiën

Klantgericht denken en handelen

  • Wat is nu werkelijk klantgerichtheid?
  • Wat verwacht de klant van een binnendienstmedewerker?
  • Uw rol in klantgerichtheid
  • Trots op de organisatie en enthousiasme van de klant
  • Klantgericht en commercieel telefoneren

Commerciële vaardigheden

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren
  • Omgaan met lastige klanten
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

 Werkwijze

De training is bijzonder interactief. Diverse werkvormen wisselen elkaar af. Oefeningen, rollenspelen, discussies en relevante theorie komen aan de orde. Tussen de trainingsdagen door werkt u aan een persoonlijk actieplan

Duur en tijden

In overleg

Plaats en data

Op aanvraag

Aantal deelnemers

8 – 12

Kosten

€ 700,- per dagdeel

Prijs: € 847,00

direct_inschrijven_button