! Doen biedt u dé voorsprong die u nodig hebt om een succesvol verkoper te zijn. Door uw verkoopvaardigheden een stevige impuls te geven ontwikkelt u zich tot professional.
Als verkoper vertegenwoordigt u uw organisatie bij de klant tijdens bijeenkomsten en beurzen. U bent verantwoordelijk voor het opbouwen, onderhouden van klantrelaties en het realiseren van een effectief en efficiënt verkoopproces. De pro-activiteit en effectiviteit van de verkopers is voorwaarde voor de succesvolle organisatie.
Hoe komt u terecht bij waardevolle klanten. Hoe zorgt u er voor dat uw klanten u adviezen opvolgen? Hoe coacht u uw klanten? Hoe bouwt u een succesvol relatie met uw klanten?
In deze resultaatgerichte training van ! Doen komen deze belangrijke aspecten van de dynamische rol als verkoper ruimschoots aan bod.
Doelgroep
Deze training biedt een uitstekende basis voor iedereen die zich nader wil verdiepen in sales. U wilt uw eigen capaciteiten op verkoopgebied vergroten om betere verkoopresultaten te behalen. U bent al werkzaam in een verkoopfunctie, bijvoorbeeld als accountmanager of vertegenwoordiger of u bent van plan in de toekomst in een verkoopfunctie actief te worden.
Doel
Met deze training bereidt u zich uitstekend voor op een zeer dynamische rol. In deze training ligt het accent op het effectief toepassen van uw praktische en persoonlijke vaardigheden. Deskundige trainers helpen u uw persoonlijke verkoopvaardigheden te ontwikkelen aan de hand van cases en rollenspelen.
Resultaat en competenties
Na afloop van deze resultaatgerichte training beschikt u over alle professionele tools om de efficiëntie en effectiviteit van uw werkzaamheden te vergroten. U beschikt over de professionele vaardigheden om de resultaten van uw werkzaamheden naar een hoger niveau te brengen.
Inhoud
De organisatie
- De verkooporganisatie
- Marketing en verkoop
- Distriebutie en verkoop
- Financiën en verkoop
- Van organisatieplan naar salesplan
- Klantenpiramide en ABC-analyse
Omgevingsanalyse
- Interne en externe analyse
- Organisatieanalyse
- Marktanalyse en marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
Salesstrategie en planning
- Strategisch management
- Missie, strategie en salesdoelstellingen
- Planningshiërarchie
- Groeistrategieën
- Planmatige sales
Verkopen
- Uw rol en taak als verkoper
- De verkoopcyclus
- Verkoopsystemen
- Verkoopstijlen
Verkoopvaardigheden
- Prijscalculaties
- De succesvolle offerte
- De eerste indruk
- Het verkoopgesprek
- Vraag- en luistertechnieken hanteren
- Presentatietechnieken
- Afsluittechnieken
Werkwijze
De training is bijzonder interactief. Diverse werkvormen wisselen elkaar af. Oefeningen, rollenspelen, discussies en relevante theorie komen aan de orde. Tussen de trainingsdagen door werkt u aan een persoonlijk actieplan
Duur en tijden
In overleg
Plaats en data
Op aanvraag
Aantal deelnemers
8 – 12
Kosten
€ 700,- per dagdeel
Prijs: € 847,00