Heeft u de toekomst van uw bedrijf goed op uw netvlies

Dan weet u dat er in 2022 minimaal 75% van alle B2B-kopers millennial zijn (geboren na 1985). En dat deze millennials hun kennis en connecties halen van internet en social media. Ze zijn beslist niet merktrouw. Maar realiseert u zich dan ook dat er in 2022 meer dan 60% van het gehele salesproces zich zonder verkoper voltrekt. Dan bent u ook bezig met de vraag: “Hoe presenteer ik mijn bedrijf eigenlijk online?” Weet ik wel hoe er over mij, over mijn bedrijf wordt gepraat? Zijn Social Selling en Social Listening al werkwoorden binnen onze organisatie? Wat is onze reputatie eigenlijk? Waar haal ik de medewerkers van de toekomst vandaan? Klanten hebben veel meer macht en invloed dan vroeger. Ze hebben meer kennis van u en uw concurrenten. Ze hebben een stem en geven hun mening op sites en via social media. En pas als ze dan super tevreden over u zijn, zullen ze dit ook laten weten via diverse kanalen. Zowel online als offline. Dus focus op bestaande klanten, hou de achterdeur dicht en zorg tegelijkertijd dat ze extreem tevreden zijn.

Tip 1: Noodzaak tot innovatie

2025  lijkt nog ver weg maar het klantenlandschap verandert razendsnel. Kijk dus nog eens goed naar uw huidige marketingprocessen om te bepalen hoe je ze kunt verbeteren, optimaliseren en uiteindelijk automatiseren. Bedenk dat automatisering slechts een optimaliseringsproces is, de marketingprincipes zelf zijn al 30 jaar niet gewijzigd maar de manier waarop des te meer. Leer inzien waarover klanten en prospecten nadenken om tot een beslissing te komen om met jou zaken te gaan doen. En welke informatie en content zij in de verschillende fases van hun klantreis hiervoor nodig hebben. Uit onze ervaring en klantcases weten we dat zonder de juiste inzet van strategie en marketing, het praktisch onmogelijk wordt om nieuwe klanten aan te trekken. Maar dat is niet alles. Alles moet kloppen want de klant van morgen heeft duurzaamheid in zijn genen gekregen.

de toekomst

Tip 2: Het succes schuilt in het optimaliseren van het kernproces

2025 lijkt nog ver weg. Toch zijn de veranderingen dagelijks voelbaar. Verandering van omgeving vraagt om verandering van ondernemerschap. Realiseert u zich wel dat geen enkel bedrijf groot is begonnen. Geen enkel bedrijf is groot geworden en gebleven door miljoenen verslindende campagnes en een enkele briljante ingeving. Het werkelijke succes schuilt in het kernproces: verricht de dagelijkse dingen consequent, nauwgezet en met nimmer aflatende toewijding voor de wensen van klanten. Beter is structureel een millimeter per maand te groeien en dit jaren volhouden, dan ineens een sprong van een halve meter te maken en daarna niet meer vooruitkomen. Innovatie is de geslaagde invoering van nieuwe en nuttige ideeën.

  1. Nuttig is (toegevoegde waarde heeft)
  2. Met succes in ingevoerd (dit onderscheidt de innovatie van het idee)

Op het eerste gezicht lijkt innovatie toch wel eenvoudig. Heeft u op dit moment voldoende innovatievermogen in huis?
Waardoor u:

  • continu met nieuwe producten en diensten kunt komen.
  • continu relevant bent voor de markt, relevant in de ogen van de klant
  • op dit moment reageert 90% niet meer op zomaar een boodschap uitzenden;
  • 85% van alle Sales in 2025 zal zonder tussenkomst van een verkoper plaatsvinden;
  • 89% wisselt van leverancier na één slechte ervaring;

Tip 3: Werk aan de winkel? Laat het ons weten en we helpen

Daadkracht realiseert creatieve bedrijfsconcepten die gaan leiden tot nieuwe geldstromen. We helpen uw organisatie om een onderscheidende positie in de markt te realiseren. Dit doen wij door het ontwikkelen en implementeren van winstgevende business-concepten binnen uw bestaande organisatie.