Lees tijd:

Accountmanagement

Als accountmanager bent u multidisciplinair. U vertegenwoordigt de belangen van de eigen organisatie maar ook het belang van uw relaties. U bent een, niet meer weg te denken, onderdeel geworden van de bedrijfsketen van uw klanten. U levert hen succesvol de gevraagde toegevoegde waarde (partner in business).

De pro-activiteit en effectiviteit van de accountmanager is voorwaarde voor de succesvolle organisatie. Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van klantrelaties. Ieder vraagstuk van de klant ziet u als een kans om uw toegevoegde waarde ook daadwerkelijk aan te tonen.

Hoe zorgt u er voor dat uw klanten uw adviezen opvolgen? Hoe coacht u uw klanten? Hoe houdt u de effectiviteit van uw eigen organisatie? Hoe bouwt u een succesvol relatie met uw klanten?

In deze resultaatgerichte training van !Doen komen deze belangrijke aspecten van de dynamische rol als accountmanager ruimschoots aan bod.

Doel en opzet

Deze training biedt een zeer praktijkgerichte voorbereiding op een dynamische rol in het bedrijfsleven of instelling. De training wordt verzorgd door inspirerende salesmanagers die voortdurend de theorie aan de praktijk koppelen. Alle benodigde aspecten rond actuele kennis, kunde en kunst van het accountmanagement passeren de revue.

Resultaat en competenties

Na afloop van deze resultaatgerichte training beschikt u over alle professionele tools om de efficiëntie en effectiviteit van uw commerciële team te vergroten. U beschikt over de professionele vaardigheden om de resultaten van uw commerciële team naar een hoger niveau te brengen.

Inhoud

Kernbegrippen accountmanagement

  • Rol accountmanager
  • Taken en verantwoordelijkheden
  • Succesfactoren van succesvol accountmanagement

Accountplan

  • Van bedrijfsplan naar accountplan
  • Van markt naar accountplan
  • Accountanalyse, accountindeling, accountdoelen.
  • Accountstrategieën
  • Accountplan, forecasting en budgettering
  • Actieplanning

Effectiviteit van de accountmanager

  • Effectieve werkorganisatie
  • Persoonlijke effectiviteit
  • De interne organisatie
  • Persoonlijke effectiviteit

Commerciële vaardigheden

  • De machtsbalans
  • Commerciële/effectieve gesprekstechnieken
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Commercieel presenteren
  • Cross-selling en meerverkoop
  • Relatieopbouw

Werkwijze

De training is bijzonder interactief. Diverse werkvormen wisselen elkaar af. Oefeningen, rollenspelen, discussies en relevante theorie komen aan de orde. Tussen de trainingsdagen door werkt u aan een persoonlijk actieplan.

Doelgroep

(key-)accountmanagers, verkoopleiders, areamanagers, salesmanagers en salesconsultants. De opleiding is ook geschikt voor buitendienstmedewerkers die de ambitie hebben in de toekomst door te groeien naar een zwaardere accountmanagementfunctie.

Duur en tijden

In overleg

Plaats en data

Op aanvraag

Aantal deelnemers

8 - 12

Kosten

€ 700,- per dagdeel excl. btw